Gode råd til opstart af din webshop

Det er blevet nemmere end nogensinde, at starte sin egen forretning. Alle kan efterhånden starte en webshop, og hvis de er dygtige og heldige, så kan det hurtigt blive en god forretning. Det kommer ikke til at være nemt og hurtigt, men med den rigtige indstilling, kan du også få succes med en webshop.

Her får du et par gode råd, som kan hjælpe dig med at komme i gang.

Find din niche

Først og fremmest skal du have en idé til, hvad du kunne tænke dig at forhandle. Det bedste råd her vil være, at du finder en niche som du allerede interesserer dig for, og har en god del viden omkring. Hvis du kaster dig ud i noget helt nyt, så kommer der til at gå lang tid med at undersøge og erhverve viden til sig selv. Det er selvfølgelig ikke ensbetydende med, at hvis du ikke ved noget om det i forvejen, at det så bliver en garanteret fiasko. Overhovedet ikke. Det bliver nok bare ikke lige så nemt at komme i gang hurtigt. Alt efter hvor mange penge du har til at kaste ind i det, kommer du nok også selv til at stå for indholdet på din hjemmeside, hvilket er enormt vigtigt på mange punkter. Her er det en kæmpe hjælp, hvis du har en god portion viden på forhånd.

 

Bogføring og bogholderi

Når du starter en virksomhed, lige meget størrelse og branche, så bliver du nødt til at have styr på din bogføring. Alle virksomheder skal den dag i dag holde regnskab – det siger loven. Hvis du har styr på dette allerede inden du begynder, kan du spare dig selv for mange problemer. Der er heldigvis masser af hjælp at hente på dette punkt, og det vil være oplagt at kigge efter et digitaliseret bogholderi, som fx sandgravsolution.dk. Med hjælp fra et bogholderi er du sikker på, at det hele bliver gjort korrekt, og så har du meget mere tid til at fokusere på de ting, som du er god til.

Få kunder i butikken

Når du har fået styr på dine produkter og økonomi ved de to andre punkter, så er det tid til at få kunder i butikken. Der er et hav af muligheder, når det kommer til markedsføring online. Alt efter hvilken niche du har valgt kan det variere hvilken markedsføringskanal, som virker bedst til at ramme de rigtige personer.

Her er et par eksempler:

  • Facebook: En af tidens absolut mest effektive kanaler er Facebook. Her har du mulighed for at ramme en meget præcis målgruppe.
  • Instagram: Endnu en glimrende kanal til at ramme især den yngre del af danskerne.
  • Google Adwords: Betalt reklame på Google. Hvis du ved, hvad du laver, så kan du få masser af succes med Adwords.
  • Organisk traffik via Google: Hvor adwords virker her og nu, så er dine placeringer på google mere langsigtet. Optimer din hjemmeside både on-page og off-page, og se din hjemmeside stige i søgeresultaterne.

Her har du et par gode råd, som du bør overveje hvis du kunne tænke dig at prøve kræfter med din egen webshop. Alt efter hvilken branche du er interesseret i, så vil der være massere af andre punkter, som du bør overveje, men disse tre steps kommer du nok ikke uden om lige meget hvad. Held og lykke til.